fredag 10 augusti 2012

Metallic art - mer

Eftersom jag var lite sugen på att leka lite mer med aluminium tejp fick det bli ett coolt kort till en cool 20-åring. Jag hade inte lika mycket tid på mig med detta kort som förra gången jag använda denna teknik så det fick bli en enklare form av "dekorationer" under tejpen. 


Däremot ville jag testa och göra en blomma i samma stil efter att ha sett detta tidigare. Jag klistrade tejp på cardstock och sedan stansade jag ut blommor i olika storlekar. De fick samma behandling som kortet med akrylfärg som torkas bort och sedan monterade jag de olika blommorna på en brad. Blomman snyggades till genom att böja lite på bladen - forma den till en "ros" - och sedan fäste jag den på kortet med 3D-dodz.



En stämpel från Kenny K målad med Promarkers tyckte jag passade in stilmässigt. 


Hälsningen skrevs ut på skrivaren, distressades och stansades ut med en matchande die.


En liten bild på hur baksidan ser ut.


Jag vet att jag har sagt detta innan men denna teknik är så roligt att hålla på med. Funderar på vad man kan ha det mer till..
//Jenny




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar