onsdag 7 november 2012

Bröllopskort

 En arbetskamrat gifte sig för snart en månad sedan, och så fort jag fick reda på detta så började tankarna snurra kring hur kortet skulle se ut. Hon sydde sin egen klänning och i motsats till de flesta skulle den vara grön med skiftningar i blått. Detta ville jag ha med i kortet. Det mönstrade papperet går i blågröna nyanser och eftersom jag gillar turkoise fick detaljerna gå i den färgen. En vit brudbukett och hemmagjord spets fick pryda framsidan.



Det söta brudparet är en Magnoliastämpel och brudens bukett är i grönt med glitter målad med perfekt pearl och distressbläck, resten målades med Promarkers.


Blommorna på tårtan målade jag på samma sätt som brudbuketten.


Vi var ganska många som hade gått ihop om presenten så för att allas namn skulle få plats gjorde jag en liten vikning med flikar så att alla fick var sin flik, och resten fylldes ut med stämplar.



En bit av samma spets fick pryda baksidan av kortet.

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar