onsdag 22 maj 2013

Askar är min grej...

Nu är jag där igen - det blev en ask till - men det är bara att erkänna, jag tycker det är jättekul. En ask är en utmaning, både tekniskt och designmässigt.

Denna gång är asken till en nära och kär vän som fyllde 40 förra veckan.



















Fonten som är använd heter Blazed, jag tyckte att den kunde passa en biltokig kille..



 Även om kortet är till en man kunde jag ju inte låta bli att sätta dit lite blommor i alla fall. Hade många funderingar kring kugghjul som extra dekorationer men till slut kom jag fram till att pappret vad fint nog som det var och att klistra dit mer bara för sakens skull skulle bara förstöra intrycket.



I mitten kan man se en liten hotrod - eller ja det ska se ut som en i alla fall. Jag lekte lite med aluminiumtejp och akrylfärg för att tuffa till den lite. Vilandes på bilen ligger en lufttrycksmätare som är en ledtråd till resten av presenten. (Han fick en kompressor också)


Eftersom bilar är ett stort intresse ville jag få in det temat mer. Fonten som är på framsidan skulle bli lite mycket om man hade den även på insidan så jag hittade - Deftone stylus - som också har lite hotrod/50-tals stil över sig.


Mottagaren blev mycket glad för presenten och det gör alla timmar man lägger ner mer än värt besväret!!

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar