söndag 15 juli 2012

Det blev en flicka!

En nära vän fick barn förra veckan och som sann scrappare har iden till kortet funnits i huvudet en längre tid. När jag var på besök i Magnolia butiken i Borås i mars hittade jag den underbara stämpeln med slottet, när jag såg stämpeln visste jag att jag var "tvungen" att ha den till detta kort. 

Motivet är färglagt med Promarkers, (som vanligt när jag målar upptäcker jag att jag trots mina 60 färger inte har de rätta..) och det mönstrade papperet är också Magnolia. 

Fick tag en bild på den alldeles nyfödda lilla tjejen och det ville jag ha med i kortet. En stämpel med födelsedata fick komplettera fotografiet. För att "dölja" bradsen från baksidan kom jag på att man kunde knyta lite rosetter. Jag har använt tyll och rosa sidenband.



 En söt dekoration på baksidan i form av band och brads.

//Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar