torsdag 5 juli 2012

Fullspäckad dag

Jag är stolt över hur duktig vår dotter är. Hon är 2 år och i söndags slutade hon med blöjor. Det blev en hel del missöden och jag började undra om jag hade gjort rätt. Men i går vände det och i dag har hon skött sig mycket bra. I dag har hon själv gått till toaletten när hon har behövt och har tittat lite irriterat på mig när jag har frågat. Nu gäller det om hon klarar det lika bra när vi inte är hemma...

Dagen har varit fylld med en hel drös aktiviteter, och som vanligt sätter jag lite för höga krav på mig själv. Trots att jag har semester vaknade jag innan kl 6 (har alltid lite svårt att sova när jag ska i väg eller om det är mycket som ska göras den dagen) och hann pyssla  en stund innan barnen vaknade. Kanonväder som det har varit idag gick vi ut tidigt. Trädgårdsmöblerna och cykeln blev avtvättade medan barnen lekte i lekstugan. Kunde ha varit riktigt idylliskt om det inte hade varit för barnens bråk. Var femte minut fick jag avbryta för att trösta någon av dem, (oftast Nelly), tycker det konstigt att de måste bråka hela tiden. Men eftersom mina bröder är så mycket äldre än mig har jag inte upplevt detta själv så det kanske är därför jag inte förstår...

Jag märker nu att barnen har blivit äldre för jag har faktiskt fått mycket gjort i dag. Ett antal maskiner tvätt har körts, torkat och vikts. Två kilo köttbullar har stekts. Kolakakor blivit bakade, huset städat och husvagnen packad. Emellan har barnen invigt den nya barnpoolen och hjälpt mig plantera nya salladsfrön. (Var nog för kallt när jag planterade de första.)

Efter att ha vilat en stund i soffan blir  det nog en stunds pyssel, håller på med ett lite större projekt än vanligt och är lite otålig för att se resultatet.

Måste även visa min uppskattning för hur vädret har varit i dag. Det är inte så ofta man har en dag med lagom värme, strålande sol med svalkande vind och inga bitande flugor, mygg eller knott.
// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar