söndag 27 november 2011

Traditionellt julkort i grönt

Nu är det julstämning i huset med julgardiner och ljusstakar i alla fönster. Jag har kommit igång med julkortsproduktionen. Märks att man är lite ringrostig när det gäller promarkers men jag övar och blir förhoppningsvis bättre.


När jag valde papper utgick jag från flickans klänning och eftersom jag hade målat den grön fick det bli grönt tema. Julpapper från Landstoken och stämpel från Bildmålarna inhandlat på Pysselmakaren. Jag tycker att Bildmålarnas stämplar är så söta, vilket nog kommer att märkas här i bloggen..;-)


Som dekoration på framsidan stansade jag ut lite mistelblad och gjorde halvpärlor med röd Pearlmaker. Blommorna inne i kortet hittade jag när jag genomsökte min gömmor - roligt att få användning för saker som man haft ett tag.
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar