söndag 15 januari 2012

Årets första LO och bloggparty hos Min lilla scrapvärld

Började plocka i korten som jag har framkallat till min dotter Nellys babyalbum. Hittade några som kändes passande för årstiden. Hela familjen grillar korv ute i skogen, den vintern gick det att gå på skaren med barnvagnen! Medan jag funderade på hur LO:n skulle se ut sprang jag på ett bloggparty med en skiss, gjord av Maja, som kändes klockren. Temat är vinter och skissen finns på Min lilla scrapvärld


Jag har inte varit med i många tävlingar innan så detta är lite nervöst - att man gör rätt med länkar och annat..;-)


Färgmässigt utgick jag från Williams overall och för att verkligen fånga den vintriga känslan fick det bli vitt till. Swirlsen är gjorda med pearlmaker och stjärnorna är utstansade med Martha Stewartpunchar. Jag har sprayat perfect pearl för att glittra till det lite. Stjärnorna är distressade med weathered wood och i mitten har jag satt en blå brad, en ros med lite glitterstickles eller en pearlmaker pärla.


Bokstäverna är från ett felt letter stickers. Jag tyckte att de passade bra, lite "luddiga", lite som snö..


Det var riktigt roligt att tolka skissen och vara med i en tävling, det gör att man pushar sig själv till att testa nya tekniker och sätt att designa. Jag tror att detta får bli ett sätt för mig att utvecklas i år!
//Jenny

5 kommentarer:

  1. Så fint och härligt vintrigt!

    SvaraRadera
  2. Jättehärlig LO !!!

    Lycka till, det kommer nog att gå bra !

    SvaraRadera
  3. Åh såå härlig LO, superfiint!!

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  4. Härligt vinterglittrig =) Skoj att du ville vara med!

    Kramiz Maja

    SvaraRadera