tisdag 26 juni 2012

Motvind, regn och knott

Efter att ha velat fram och tillbaka avgjorde barnen att vi skulle cykla in till stan idag. Det var helt ok cykelväder men motvinden hela vägen var lite kämpig. När man sitter inne och jobbar har man inte riktigt koll hur vädret är utanför väggarna. Det märkte jag när jag glad i hågen trodde att jag skulle kunna cykla hem i t-shirt och cykelbyxor. Barnen bylsar jag på jacka och regnbyxor och sätter i cykelvagnen med jag själv envisas med att "stå ut". Väl hemkommen var jag mycket riktigt dyngsur och kall. Barnen ville åka bil imorgon...

I mitt huvud kan inte lekstugan bli klar fort nog - vill ju ha invigning - så efter att ha bytt till torra kläder gav vi oss ut och sågade till foder till fönsterna. Eller Daniel sågade och jag försökte grundmåla de nysågade bitarna och hålla koll på barnen. På slutet gick det inte att freda sig från knotten längre, allt detta regnande har verkligen gagnat deras tillväxt, tror faktiskt att man kan bli galen av detta. Känner trots en ordentlig dusch att det kliar överallt...

Sitter här vid datorn och skriver med en filt över axlarna, blev nog lite nedkyld i alla fall.. Ögonen håller på att trilla ihop av sig själv så nu får det bli sängen nästa.
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar