onsdag 23 maj 2012

Ännu fler mjölkkartonger..

Jag passade på att vara ute i det underbara vädret och gräva lite i landen, måste få ner mina Dahliorknölar i jorden. Barnen var med och hjälpte till (när de inte grävde ner sina kläder i sandlådan - de bidrar duktigt till tvätthögen..) När barnen efter välbehövlig dusch hade kommit i säng fortsatte jag mitt lilla projekt. Tre blev klara nu i kväll.


Denna kartong och nästa är klädda med samma mönstrade papper. Den här första har jag dock distressat för att få en annan färgton på bakgrunden. Det började med att jag skulle "fixa till" en pappersskarv och det ska man inte göra utan att ha testat färgnyanserna på ett kladd papper först... Men man får inte ge upp för det, jag testade att distressa lite på de stora ytorna och det blev ett riktigt bra resultat! Ett kliv framåt för mig som är lite rädd för att "kladda".
 Alla alster i detta projekt har jag försökt att göra så enkla som möjligt, att få dem stilrena. Helt enkelt ett mönstrat band som är fäst på en bit cardstock fick bli dekorationen på denna ask.

Jag har försökt att matcha blommorna på bandet med de jag har fäst på asken.


Ett snyggt papper som jag tyckte var fint som det var utan något mer på.















Jag har en kartong till som ligger på "tork" - jag har använt pearlmaker - den hoppas jag få klar i morgon kväll. Men som vanligt tror man att man ska hinna mer än man gör så vi får väl se..;-)
Vi får helt enkelt se i morgon!
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar