torsdag 24 maj 2012

Genväg senväg

Många har frågat mig om jag inte cyklar förbi grannen på väg till körövningen - är inte det närmare brukar de säga. Nu i kväll på vägen hem tänkte jag att nu måste jag testa om det verkligen är närmare. Väl hemma kan jag konstatera att jo visst var det lite mer än en km närmare, men var det en genväg? Nej verkligen inte, istället för att cykla 7km på relativt jämn asfalt och 1km på grusväg blev det nu 3km asfalt och lite mer än 4km grusväg varav en stor del hade 5cm tjockt lager av nypålagt singel. Tur att jag har en mountainbike med grova däck...

Man skulle kunna säga att jag var uppvärmd när jag kom hem trots den lite svalare luften.

Klockan börjar bli mycket men jag borde hinna pyssla en stund till. Man blir ganska pigg av att röra på sig så det går inte att somna än ändå. Nackdelen är att när väckarklockan ringer i morgon 04.50 är man inte lika hurtig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar