söndag 6 maj 2012

Konfirmation

 I lördags var jag och min familj på brorsonens konfirmation. Eftersom man har vetat om detta ett tag har funderingarna kring hur kortet ska se ut naturligtvis snurrat en del. När presenten väl var inhandlad i torsdags insåg jag att ett 6"x6" kort inte skulle passa till ett så litet paket. En explosion box hade jag gjort till hans syster för inte så länge sedan så det kändes "fantasilöst" att göra igen. Då kom jag på att man borde kunna modifiera måtten till ett "bokkort". Nedan ser ni resultatet.



Det brukar bli en tur ner till Pysselmakaren för inhandling av material och inspiration och denna gången resulterade det i Landstokens konfirmationspapper och ett ursnyggt kors (halssmycke egentligen).

Bokkortet har jag gjort genom att vika en liten ask som jag har klätt med guldfärgad wellpapp. Detta har jag sedan fäst på ett vikt cardstock som fick bli "bokpärmen". Hade jag haft mer tid hade jag försökt mig på en knäppning som man ser på gamla biblar (Tim Holtz har en die som passar..) men det fick bli ett traditionellt band i stället.


Jag lät två små sidenband sticka ut som från mellan sidorna.


Här syns hur paketet får plats inuti asken. 


Paketet kommer ju inte att finnas kvar men man hoppas ju alltid att asken/kortet sparas så jag brukar fixa till under paketet också lite i alla fall.


Jag går helt in i pysslandets värld när jag håller på med detta, det är så roligt, man skulle ha mer tid att kunna lägga på detta bara. Vidare till nästa projekt!
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar