tisdag 22 maj 2012

Blodgivare

Idag var första gången som jag lämnade blod. Lite nervöst när man inte riktigt vet hur allt går till men framför allt  att man inte vet hur kroppen reagerar. Sköterskorna höll noga koll på hur jag mådde hela tiden - det var nästan som om jag borde känna mig sämre än jag gjorde. Jag kände mig faktiskt bättre efteråt än innan, huvudvärken släppte. Om det berodde på blodutgjutelsen eller om det helt enkelt var lite spänningar som släppte vet jag inte. Jag har klarat mig alldeles utmärkt hela dagen men nu i skrivande stund känner jag mig mycket trött, kanske borde ta den där järntabletten som jag fick och gå och lägga mig...
Ganska typiskt för min del när jag nu ska dekorera ännu ett mjölkpaket. Men men kanske ska lyssna på kroppen för en gångs skull och ta nya friska tag i morgon i stället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar