tisdag 20 september 2011

LO:s från pysselträffen

Nu i helgen var jag och ett tjugotal tjejer på pysselträff i Växjö på Pysselmakaren. Kan inte bli bättre - att få sitta hela lördagen och hela söndagen med härliga glada tjejer och scrappa och ha tillgång till en hel butik medan man sitter där! Farligt för plånboken men mycket inspirerande...

Som vanligt hinner jag inte med så mycket, men två LO och några kort fick jag till i alla fall. Tänkte visa en del av dem.


Hittade detta kort på sonen när han står finklädd och väntar på gästerna. Ville fånga upp de varma färgerna i fotografiet och upptäckte ett papper i mina gömmor som till och med hade lite träådror i mönstret som matchar dörren.


Blommorna är sprayade med perfect pearls blandat med vatten, fotografiet gör dem inte riktigt rättvisa, de skimrar mycket vackert. Jag använde några små brads som bling. 

De små swirlsen blev över när jag hade stansat ut hörnen på journalingkortet och jag tyckte att de var så söta. De passade perfekt som dekoration runt blommorna.


Detta är ett helt underbart kort på lilla Nelly på sin skrik-gröna potta. Jag började hela proceduren med att plocka fram mönstrade papper och cardstock som jag tyckte passade ihop. Sedan rotade jag i lådorna efter dekorationer som gick i matchande färger. Frågade alla efter en stämpel med pottor på men det var det ingen som hade konstigt nog..;-)


 Så det fick bli lite söta djur i stället. Som vanligt när jag skapar ändrar sig designen mycket under arbetets gång. 

Den här LO:n arbetade jag med ett antal timmar, alla pärlor och bling tog en stund att limma dit.. Det var roligt att testa en ny teknik, har inte använt så mycket stämplar förut på någon LO. Jag märker att jag utvecklas lite varje gång. Vi får se vad som händer!
//Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar