tisdag 27 september 2011

Tittut!

Att leka tittut är en favorit. Nyfiken är bara förnamnet - ALLT ska undersökas. Denna LO blev resultatet i en skissutmaning på en träff hösten 2010.


Detta var första gången jag använde knappar och sedan dess har jag samlat på mig en del. Konstigt att man så lätt tar till sig nya tekniker och bara "måste ha" de tillhörande attiraljerna också...


En annan skiss från samma träff resulterade i nedanstående LO. Temat var gult och brunt så kläderna passade perfekt!


Jag letade efter ett papper som passade till detta fotografi och hittade detta söta med giraffen på. Det svåra med sådan här "fina" papper är att veta vad man ska göra med dem. Ibland kan det kännas som om det räcker med att klistra på fotografiet, det är ju fint som det är! Men sedan kom jag på att jag skulle använda bubbeltemat från papperet. Efter alldeles för mycket funderande och testande blev detta slutresultatet.


En underbar liten smilfink är hon i alla fall. //Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar