torsdag 1 september 2011

Nybörjare

Första inlägget i min första blogg - har du gått och blivit modern som min man sa när han fick reda på att jag hade startat en. Som nybörjare på detta får vi se hur det går men tanken med denna blogg är att jag ska kunna skriva lite om hur jag tänker med mitt scrappande och förhoppningsvis så småningom kunna få lite synpunkter på mina alster.

De senaste dagarna har det inte blivit så mycket skapande med papper utan kvällarna har jag spenderat framför datorn. Att starta upp en blogg tar sin tid när man som jag gärna vill att designen blir snygg innan den visas upp för någon.

Jag har en kompis som fyllde år denna veckan och till henne skapade jag ett kort där jag försökte frångå de vanliga tankegångarna. Hittade olika skisser på nätet som fick bli min inspiration och detta blev resultatet.
//Jenny

Perfektionisten och kontrollfreaket i mig samt att jag är orolig för vad alla ska tycka gör att detta känns lite nervöst men det är nu eller aldrig..

Hittade en liten swirlstämpel som piffades upp med lite bling. Grattisstämpeln är från Landstoken. Jag använde en lite udda frans för att mjuka upp kanterna lite. Distresser och chalk använder jag alltid för att få lite mer liv i motiven och det utstansade.
Att dekorera insidan tycker jag ofta är svårt men här valde jag blommor i olika lager med en brad i mitten som det står "Kiss" på och lite utstansade swirlar. Ni får ursäkta min hemska handstil, tycker själv att jag förstör kortet när jag skriver den personliga hälsningen men glömde fota kortet innan jag skrev..

2 kommentarer:

  1. Jättefräckt och fint kort och du ska inte vara orolig alla har olika stilar och det faller alltid någon i smaken :-D Jag är också perfektionist och har ännu inte visat något i forumet bara i min blogg, så du är inte ensam om detta och man tycker alltid att alla andra gör så mycket fina saker eller hur?
    Det viktigaste är att du tycker det är fint och mottagaren förstås! Kram P.s Jag älskar också att sjunga :-D

    SvaraRadera
  2. Grattis till din blogg!
    Hittade dej på SS forumet.
    Läckert kort!! Lider lika som dej av "handstilsfobi" men intalar mej att om man skriver för hand så blir det mycket mer personligt och det får man väl hoppas att mottagaren uppskattar :)
    Lycka till med bloggandet! Ser mycket lovande ut!!

    Ha det bra!

    SvaraRadera