onsdag 7 september 2011

Mixed media

När jag rensade ut garderoben för några veckor sedan hittade jag en gammal morgonrock med fint silkigt blommigt tyg. Det tyget måste gå att göra något med tänkte jag. När jag letade lite bland fotografierna hittade jag ett kort med färger som harmonierade med tyget.

En tripp ner till Pysselmakarens butik resulterade i cardstock som matchade. Iden verkade så klockren och enkel men när jag väl satt där med det sönder klippta tyget och skulle få till något bra var det nära att jag lade ner hela projektet.

De följande kvällarna gick åt till att starta bloggen och under den tiden hann iden mogna. Så i måndags när jag fick lite extra pysseltid (eller tog mig tid när barnen lekte snällt..) fick jag riktigt flyt i skapandet. Vet inte varför men jag har alltid tyckt att det är snyggast när färgerna matchar, helst till och med pennan man skriver med. Är antagligen alldeles för noga med det, andra kan ju blanda färger så att det blir supersnyggt! Plockade därför bara fram de dekorationer som matchade och laborerade fram och tillbaka mellan dem. I alla fall här kommer resultatet.


Jag har försökt att använda så lite papper som möjligt, hade jag haft en finare symaskin hade jag kunnat brodera  titeln i stället för att stansa ut den i papper.. Till journaling rutan lekte jag lite med mina nya Nellie Snellen dies införskaffad i favoritbutiken. Försökte mig även på att spraya på lite perfekt pearls över bokstäver och textrutan. (Inte bra att testa på en färdig LO fick jag lära mig den hårda vägen..)


Hittade knappar som jag tyckte skulle passa men de var vita så de målade jag med lite akrylfärg och lade sedan på glossy accent. Här har jag också lite att lära mig märkte jag men tycker ändå att det blev ett ok resultat.


Älskar blommor och swirls men försökte vara min ide trogen att inte göra som jag brukar. Eftersom temat var tyg denna gång använde jag söta tygblommor som jag hittade i mina gömmor. Det syns lite dåligt men jag trädde fjärilar och hjärtan på en metalltråd som jag fäste bland blommorna. 

En liten sammanfattning/analys är att jag är mycket nöjd med helheten och speciellt att jag har gjort annorlunda än jag brukar, men pedanten i mig vill göra om vissa detaljer..

Dags att gå vidare till nästa projekt!
//Jenny

3 kommentarer:

  1. jag förstår att du är stolt för den är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och annorlunda LO, perfekt att använda det vackra tyget så det finns kvar sen.
    Tack för att jag fick kika in.

    SvaraRadera
  3. Tack, vad glad jag blir att någon annan tycker om den!

    SvaraRadera